• Contact
  • Contact

94% van de deelnemers

zegt dat Landmark een diepgaand en blijvend verschil in hun leven heeft gemaakt.

Time Magazine (fragment)

Charlotte Faltermayer, maart 1998

"Alles blijkt goed te gaan voor Landmark. Het kernprogramma van Landmark is het uit vier delen bestaande 'Curriculum for Living', dat start met een seminarie van 3 ½ dagen (The Landmark Forum genoemd) en verder gaat met cursussen die voortbouwen op het thema van verlichting. Sinds 1991 hebben ongeveer 2.400.000 overwegend professionele en gecultiveerde personen deelgenomen aan het inleidende Forum ... Landmark wordt meer en meer een wereldwijde merknaam, met 53 kantoren in 22 landen, waaronder een goed ingericht hoofdkantoor in San Francisco.*

Rosenberg zegt het volgende: 'Mochten wij slecht werk verrichten, dan zouden wij niet groeien zoals nu.'"

"Het Forum begon stipt om 9 uur op een vrijdagmorgen toen een slanke vrouw met stekelhaar (Beth Handel) binnenwandelde en haarzelf introduceerde als de leider van The Forum. The Forum is, in haar eigen woorden, een spel van transformatie. Net als ieder ander spel moet het eerlijk gespeeld worden. Men moet 'coachable' of onbevooroordeeld zijn over de concepten van The Forum en zich inzetten om 'de actie voor te zetten'. In het spel gaat het over deelname of, meer specifiek, 'delen', hetgeen plaatsvindt achter drie microfoons. Het weekend, aldus Handel, zal een 'emotionele rit op een roetsjbaan' worden."

"Handel, 39, tekende vervolgens enkele diagrammen op een bord terwijl zij uitweidde over een reeks concepten: feiten hebben geen betekenis; het is het verhaal dat wij verzinnen uit deze feiten die ze betekenis geven. Zij legde uit dat onze "rackets", d.w.z. constante klachten, 'ons leven doden' en onze 'winnende formules' eigenlijk verliezende formulas zijn."

"De transformatie is inderdaad zo'n success dat het het onderwerp was van een recente casestudy door de Harvard Business School. Volgens de medeauteur van de studie, Karen Wruck, is het product dat Landmark verkoopt 'een abrupte of schokkende verandering, zoals een 'aha' - zeker een 'ongewone' verandering, maar duidelijk verkoopbaar. Maar Landmark zal, volgens de studie, met bepaalde uitdagingen geconfronteerd worden. Het zal de effectiviteit van zijn vrijwilligers moeten evalueren tijdens het uitbreiden van zijn activiteiten en overwegen of het extern kapitaal moet worden verhoogd. Misschien, aldus Wruck, zal het een open NV moeten worden".

* Bijgewerkt zodat cijfers van 2016 zijn inbegrepen.

Landmark Wereldwijd

Leef een buitengewoon leven
Herdefinieer wat mogelijk is